HTML

Platini

2012.01.30. 08:25 :: lakatostomi

A francia sportdiplomata az UEFA nyoni főhadiszállásán mosollyal az arcán válaszolt arra a kérdésre, hogy tudja-e az okát, miért utálják annyira a szigetországban. Az ellenszenvet nem az váltja ki, hogy Platini köztudottan támogatja a pénzügyi fair-playt, és nem is az angol klubok tulajdonosait haragította magára, a problémát szerinte az okozza, hogy Franciaországban látta meg a napvilágot: „Nem, nem. Azért utálnak, mert francia vagyok” – jegyezte meg. „Ez részét képezi az Anglia és Franciaország közötti legendás versengésnek. Ennyi az egész” – tette még hozzá az UEFA egyik konferencia termében ülve. Az európai klubok sokszor esztelen költekezéséről azt mondta: „Ez már filozófia tárgya. Nem mondhatjuk azt, hogy több pénzt költhetsz, mint amennyi bejön. Ez ugyanolyan, mint a gazdaság Britanniában, Franciaországban és Olaszországban, ahol a kormányoknak meg kell szorítaniuk az övéiket. Nekünk a labdarúgásban kell ugyanezt tennünk.” Az UEFA a jövőben ragaszkodik a klubok pénzügyi egyensúlyához, amennyiben valaki megszegi a szabályokat, akár ki is zárhatják a nemzetközi kupákból: „Pontosan tudják, hogy mit fogunk tenni, úgyhogy csak rajtuk áll a dolog. Nagyon igazságosak és kemények leszünk, a kockázattal tisztában vannak.” Az újságíró később arról kérdezte az UEFA elnökét, hogy nevezzen még két dolgot, amit szeret az angol labdarúgásban, azonban egynél megállt, a másodikat már valamiért nem árulta el: „A szurkolók. Az angol labdarúgásban nagyszerű a légkör, a legjobb.” Az angol labdarúgókról sem nyilatkozott túl hosszan: „Nos, amikor van néhány angol játékosod a pályán, nem játszanak annyira rosszul.” „Nézze, van néhány dolog, amit szeretek, és van néhány dolog, amit nem szeretek, ugyanígy van Franciaországban is. Talán ez azért van, mert már 56 éves vagyok, amikor én játszottam, még minden a klubbal történő azonosulásról szólt.” „Most egyedül a szurkolók jelentik az azonosulást, mivel a játékosok, edzők és tulajdonosok jönnek-mennek. Nem annyira vagyok a külföldi tulajdonosok mellett, Németországban létezik egy olyan politika, hogy a kluboknak 51%-ban német tulajdonban kell lenniük. Spanyolországban maguk a szurkolók, a sociók a tulajdonosok. Szeretem az ilyen rendszereket, és talán Angliában is szeretnék a szurkolók.” A kupákban megvalósított reformokról és a sűrű versenynaptárról Platini elmondta, alapvetően sikeresnek értékeli a módosításokat, a versenynaptár problémáját pedig majd a FIFÁ-nak kell valahogy orvosolnia. „Jó kapcsolatban vagyunk a klubokkal, velük együtt dolgozunk. A naptárról a FIFÁ-n múlik a végső döntés, de azt gondolom, jó döntést fognak hozni.” „Mindig jobb játszani. Könnyebb lenne nem tenni semmit, kevesebb bajom lenne az életemmel, de az én munkám, hogy a legjobbakat tegyem a labdarúgásért. Miért is távoznék? Négy évig nincsenek választások, engem négy évre szavaztak meg, és mindig tisztelem a szerződésemet. Nem tudom, hogy mi fogok tenni a négy év alatt, de mindig meg fogom védeni a FIFÁ-t, és meg fogom védeni a FIFA elnökét. Ő azt mondja, hogy 2015-ben le fog mondani, én pedig segíteni fogok neki befejezni a mandátumát, mert ez a játék javára szolgál.” „Néha egyetértek Blatterrel, néha nem, azonban már régen elkezdtem vele dolgozni, mivel becsületes ember. Nem korrupt, az meglehet, hogy a FIFA környékén megvesztegetik az embereket, Blatter viszont kétszáz százalékosan becsületes.” A folytatásban beszélt a katari vb-pályázat sikeréről, és azokról a várható nehézségekről, amelyek majd az ország időjárási viszonyai miatt fognak adódni: „A szavazás és a nyár két különböző dolog. Én egy olyan régió mellett szavaztam, amely eddig sosem kapta meg a vb-rendezés jogát. Ez volt a filozófiám, és nem azért, mert Sarkozy-vel ebédeltem. Van elég egyéniségem ahhoz, hogy eldöntsem, mi a jó a labdarúgásnak.” „A 2010-es dél-afrikai vb után, ahol délután öt órakor nulla fok volt, és nem volt élete a szurkolóknak, hogy kérhetnénk arra a drukkereket és a játékosokat, hogy menjenek ki ebbe az országba, ahol júliusban ötven-hatvan fok van? Szerintem a december a legjobb időpont a játékra. Nem látok abban problémát, hogy decemberben játsszunk.” „Miért népszerű a rögbi Wales-ben, Skóciában és Írországban? Azért, mert nagy tornákat, nemzetközi meccseket tudnak nyerni. Most a labdarúgásban sosem fognak vb-t nyerni, úgyhogy nekem arra kell törekednem, hogy segítem a labdarúgás fejlesztését ezekben az országokban”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://focistenek.blog.hu/api/trackback/id/tr24483543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása